Päevatuled



Uuel Dacia Loganil ei ole automaatseid päevatulesid. Ei taibanud neid küsidagi. Egas midagi. Sai auto skeemid välja otsitud ja ise tehtud. Osade kulu 10EEK (ok, relee sai tegelikult riiulist võetud. Toodetud aastal 1973...) ja töörahaks jäi siis 1200EEK (kuskil sinnakanti ju automaatne päevatulede paigaldamine maksab). Tundub kallis. Kui järele mõelda, siis ega eriti ei olegi. Pool riigile, pool firma üleval pidamiseks, pool kasumiks. Töömehele jääb siis 150EEK. Ega ise ka eriti ei tasu teha. Dacia elektriskeemi taga ajamine ise võttis juba nii palju aega, et selle aja sees oleks juba muud tööd tehes saanud rohkem teenida. Ja oleks ma siis korralikult teinud, et kõik ühendused kenasti pistikute-pesadega... Kui ei ole meeles tulede nuppu keerata, siis tuleb 2X kallim auto osta.


Et minu ponnistustest ka mingit kasu oleks, kirjeldan siinkohal ära kuidas automaatseid päevatulesid võib teha (mitte et mina midagi lubaks. Igaüks otsustagu ikka ise kas ta tahab oma auto aju läbi põletada või mitte). Vaja on releed, mis toimiks 12V'ga ja millel oleks 2 sulguvat kontaktipaari mis peaksid vastu lähitulede voolule.
Relee toide tuleb võtta massist ja sealt kus peale süüte sisse keeramist pinge peal on.
2 lülitatavat kontaktipaari aga tuleb ühest otsast kokku siduda ja ühendada peakaitsme taha, teised 2 kontaktide otsa aga lähitulede ja gabariiditulede lüliti otsa küge.

Ma tegin endale ajutise lahenduse: jootsin relee külge u 15cm pikkused kiulised traadid ja panin need otsad salongi kaitsmeploki kaitsete alla. Seal on kõik mis vaja olemas. Masstootmise puhul paigaldus 5 minutit +relee juhtmete ühendamine teist samapalju. Ainult et sellist lahendust muidugi massiliselt ei tooda, rohkem tõestuseks, et nii saab ka.

Plaanis oli teha küll selline lahendus, et relee toide võetakse mootori õlirõhu andurilt, aga siis on vaja veidi rohkem kaevata, sest õlirõhu anduri juhe jookseb kuskil armatuurlaua all. Garantii ajal ei tahaks väga läbustada. Aku laadimise andurilt saab samuti signaali võtta, aga seal on täpselt sama lugu. Sellise lahenduse eelis oleks see, et tuled pannakse põlema alles siis kui mootor käib. Tuled ei koorma siis akut käivitamise ajal.

Teemakohast infot Nissanclub foorumi lehelt.

Raadio


Originaalraadiod ei pruugi küll sellise funktsionaalsusega olla mida vajad, aga kallid on nad küll. Ostsin auto ilma raadiota ja ostin 600EEK eest ise raadio kus on ka mulle vajalikud funktsioonid peal (originaalraadio on 3900EEK). Eks originaal on kindlasti paremini autoga kokkusobiv, kuid mulle piisab kui raadio mälupulgalt mp3'e mägib ja 3,5mm heli sisendi kaudu arvuti heli esitab. Mingid teab mitukümmend aastat vanad kõlarid juhtusid ka kodus kuuris olemas olema. Aga tulemus missugune. Lisaks uudiste kuulamisele kannatab isegi muusikat sõidu müra summutamiseks lasta.

Sõit

Eile (15. dets) sai esimene sõit tehtud peale auto ostmist. Kui Astraga sõitsin ilma spidomeetrit vaatamata u 95km/h, siis Daciaga kippus selleks kiiruseks olema 75km/h. Küllap kiirus selles autos tundub lihtsalt nii palju suurem. On see nüüd juhitavusest või mürast ei oskagi öelda, aga numbrid olid sellised. Eks Dacia on ju kõrgem ka ja selge see, et igasugu õõtsumised annavad rohkem tunda.
Nüüd juba (08.01.2011) tundub, et on täitsa võimalik ka selle autoga sõita :). Läbisõit 500km. Ka maantee kiirus juba kosub tasapisi. Tallinnas oli päris hea sõita: tal põhi kõrgem kui teistel autodel ja läheb kenasti läbi kus teised autod oma põhjaga tee ära hööveldanud.

Termomeeter

Dacial ei ole kraadiklaasi. Ei sisemist ega välimist, ei kõige odavamal ega ka mitte kõige kallima lisavarustus sees. Kuna meile meeldib kangesti teada palju väljas temperatuur on, siis arvatavasti telline endale sellise termomeetri. Võibolla isegi 2, et saaks ka sisetemperatuuri jälgida. Variant on panna ka mõistliku hinnaga sise-välis termomeeter, aga mine neid hiina asju tea. Kui migav seal nuppe näppida on ja kaua need nupud vastu peavad. Kui on ikka ilma nuppudeta, siis vast on kindlam.
28.12.2010: Tellisin eelpoolnimetatud isendid ära. Mõlemat ja rohkem :). Kuna praegult on kõige hullem aeg (jõulud ja aastavahetus), siis need saab kätte arvatavasti alles jaanuari lõpus või lausa veebruaris. Kui käes, eks siis saab näha kuhu need panna saab. Võiks panna auto toite pealt ja kui viitsimist, siis äkki ka sisse mingi valgusdiood taustavalgustuseks. Enamasti on LCD tabloodel koht olemas valgustuse panemiseks, aga pisikese patarei toitelt see lihtsalt ei ole otstarbekas. Kui panna auto süüte pealt, siis pole probleemi.

Tagasi esilehele